tag:blogger.com,1999:blog-3752737353398599600.post7487200882043307667..comments2024-03-06T07:58:03.231+01:00Comments on Flute-tankar: Förbifarten ofinansierad!flutehttp://www.blogger.com/profile/13161312380873849956noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-3752737353398599600.post-8028095464726117982014-10-16T10:56:26.148+02:002014-10-16T10:56:26.148+02:00Bra sammanfattning av läget på Förbifartfronten. O...Bra sammanfattning av läget på Förbifartfronten. Och delar givetvis din analys och redovisning till 100 %. Har alltid hoppats på att sunt förnuft i slutändan ska kunna segra över politisk grundlös retorik och falska förhoppningar. Men svensk politik består ju av kompromisser så vi får väl se var slutresultatet blir. Kanske en smalare tunnel med en körfil, där man får turas om att köra varannan dag från söder resp norr? Ingen får ju förlora ansiktet i de politiska korridorerna. Martin Saarhttps://www.blogger.com/profile/05337842681415162880noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3752737353398599600.post-48202385270156493272014-10-16T08:26:30.159+02:002014-10-16T08:26:30.159+02:00Elbilar gör av med 1.5-2kW per mil. Med tre person...Elbilar gör av med 1.5-2kW per mil. Med tre personer i bilen är det lika effektivt som SJ2000 tågen. Visst är batteritekniken ett problem men knappast så stort som du får det att verka, det finns hundratals olika sätt att lagra energi och li-jon batterier är bara det som råkar vara billigast i dagsläget. Jag tror bilägande kommer fortsätta minska bland stadsbor, men jag tror inte att den idag helt urusla kollektivtrafiken kommer locka över dom, istället tror jag på smarta bilpooler och taxibilar, på sikt förarlösa. Helt eldrivna självklart.Kanylbullenhttps://www.blogger.com/profile/01719545226475991522noreply@blogger.com