2012-12-28

Stabil ekonomi

Jag har lagt till en ny bloggranne1, nämligen Stabil ekonomi. Vederbörande2 skriver bra om privatekonomi, aktier, sparande, barnsparande, skulder, jakt efter status, konsumtion och miljö. Målet är att skriva på en nivå som alla kan förstå, att visa att privatekonomi inte behöver vara särskilt svårt, samt att försöka hjälpa folk till en bättre ekonomi, reda ut skulder och trasslig privatekonomi. Jag fick upp ögonen för Stabil ekonomi när vederbörande kommenterade gårdagens inlägg om kontantlöst med länkar till två läsvärda inlägg om kontanthantering på svenska banker och att vi inte är redo att fasa ut kontanter.

Jag kan även rekommendera det Stabil ekonomi skrivit om

1. Bloggrannar är enligt mig de som ligger i den övre listan på högersidan av denna blogg. Det är sådana som jag tycker skriver läsvärt om sådana ämnen som jag själv tar upp. En förutsättning för att vara bloggranne till mig är också att bloggen uppdateras med nya inlägg tillräckligt ofta, annars halkar den ner i den nedre listan "Fler svenska bloggar".
2. "Vederbörande" är det nygamla "hen", som Cornucopia säger.

7 kommentarer:

  1. Bloggen tar upp intressanta saker och är läsvärd. Hade hen bara inte särskrivit så mycket så hade det med all säkerhet blivit en prenumeration.



    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, särskrivningarna hakar jag också upp mig på, men jag tycker att innehållets kvalité överväger.

      Radera
  2. Tack Flute, jag vet inte när jag var så här glad senast!
    Jag sitter och funderar på ett litet inlägg om bloggen Stabilekonomi, jag är medveten om att det förekommer språkfel och annat men samtidigt har jag inga problem att erkänna att jag bara är en glad blogg amatör som för ett halvår sedan inte kunde något om hemsidor och jag har knappt skrivit något sen jag slutade skolan, förhoppningsvis det blir bättre med tiden.
    Jag hoppas i alla fall kunna sprida lite information om ämnen som jag tycker är viktiga men även att nå ut med lite rolig läsning och en portion sunt förnuft.
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tar du tag i särskrivningarna så finns det knappt något att klaga på! Nu när det är över 20 i ett inlägg blir det lite irriterande. Bra innehåll dock :)

      Radera
    2. Ta dig an utmaningen med särskrivningarna. Jag vet att det kan tyckas småaktigt, men det höjer kvaliteten avsevärt. Du kommer snart att att betraktas som en professionell bloggare istället för en BLOGGAMATÖR ;)

      Radera
    3. Jag väntade på den! Jag såg det direkt jag hade postat kommentaren men så kan det gå. Jag har faktiskt gjort just som du säger och bestämt att det här ska bli bättre. Har redan lärt mig en del och inser att jag litat för mycket på microsoft word 2010 och på så vis slarvat rejält. Jag startade bloggen i Maj och har lång väg att gå om jag ska betraktas som professionell men du har alldeles rätt och visst skulle det höja kvaliteten om jag skärper till mig:)

      Radera
  3. Tank för tipset om bloggen Stabil ekonomi. Lägger till listan och läser...

    SvaraRadera

Kommentarer bör hålla sig till ämnet för den bloggartikel de hör till. Personangrepp, hets mot folkgrupp och andra kränkningar tillåts inte. Kommentarer som bara består av länkar tillåts normalt inte. Kommentarer som bryter mot reglerna kan komma att tas bort.