2008-10-01

Mister Doom?

Somliga kallar mig domedagsprofet, men själv kallar jag mig för realist. Det är bara att inse att de närmaste åren från en ekonomisk synvinkel just nu inte ser ut att bli särskilt bra. Låt mig bara säga att om inte alla mina farhågor slår in blir jag bara glad, eftersom de scenarion jag målar upp inte är särskilt roliga för de flesta människor. Men om man är medveten om vilka problem som troligen kommer att dyka upp kan man också vara förberedd på att man kanske får lägga om sin livsstil. Då har man ett mycket bättre utgångsläge än alla som tror att livet kommer att fortsätta som förut men får en obehaglig överraskning då det plötsligt blir sämre.
Den nuvarande akuta finanskrisen som skapat förstasidesrubriker i våra vanliga dagstidningar är något som jag har varit beredd på sedan snart två år tillbaka. Många är skärrade över det som händer, men inte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer bör hålla sig till ämnet för den bloggartikel de hör till. Personangrepp, hets mot folkgrupp och andra kränkningar tillåts inte. Kommentarer som bara består av länkar tillåts normalt inte. Kommentarer som bryter mot reglerna kan komma att tas bort.