2012-01-01

Flute presenterar: 2012!

15 kommentarer:

  1. A trainwreck? nah just if we're lucky!

    SvaraRadera
  2. Nya X3000?

    Skål!

    SvaraRadera
  3. Haha, bra beskrivning,

    SvaraRadera
  4. Tåget verkar ha nått ändstationen..

    SvaraRadera
  5. Tolkningen är fri...
    Gott nytt år allihopa!

    SvaraRadera
  6. Magnus Redin2012-01-01 10:23

    Hela dagen förstörd...

    Jag tror 2012 blir bättre än 2011, eller intressantare, eller båda delarna.

    SvaraRadera
  7. nu behöver du inte skriva fler inlägg, bilden beskrev allt;)

    SvaraRadera
  8. Tåget med petroldollar kraschar.......euron finns med i en av vagnarna.....

    SvaraRadera
  9. Verksamheter och löften 2012
    - jag ska börja springa igen
    - ska sprida inriktningen lite i kapitalförvaltningen; aktierna har ju gatt sadär i ar, ska komplettera med tomtmarkinköp eller lägenhet att hyra ut (om vi har rad).
    - som sagt ska börja springa ja, inte roligt

    Känner att jag ligger precis i medianen i forumet här; satsa pa aktier och fast egendom i 2012, det är väl vad som ser bäst ut eller?

    Far dock inte ihop detta med taget ovan (fantastisk bild, dock, är den riktig?) Kanske att vi inte kommer att aka sa mycket tag i 2012, det blir nog mest bil tror jag.

    SvaraRadera
  10. End of the trail (euron)
    Håkan Larsson

    SvaraRadera
  11. Running out of road to kick the can down...
    En annan bra liknelse är att 2012 blir året som Gråben (Wile E. Coyote) tittar ner...

    SvaraRadera
  12. Anonym 2012-01-01 13:42:
    Bilden är riktig - från den berömda tågolyckan på Gare de Montparnasse i Paris i slutet av 1800-talet.

    Jag tror inte att 2012 blir ett särskilt bra år för några investeringar. Tågkraschen är symbolisk för vad jag förväntar mig.

    SvaraRadera
  13. Om tågolyckan kan man läsa här (på danska).

    SvaraRadera
  14. Det var tydligen lite tekniska problem med taget; föraren bromsade för sent och när han tryckte pa nödbromsen funkade den inte. Liknelsen finns kanske där; när man har fattat att det finns ett problem som behöver atgärdas är det redan för sent.

    Inlägget 13:42 var en aning ironiskt, jag förstar att majoriteten inte ser nagot investeringsläge idag. Men när analyser och experter tillrader investeringar har värderingarna redan sprungit iväg. Jag tror tvärtemot att riskerna idag inte är stora; de är mycket större i ett läge när alla siffror pekar uppat och inga risker finns med i kalkylen.

    SvaraRadera

Kommentarer bör hålla sig till ämnet för den bloggartikel de hör till. Personangrepp, hets mot folkgrupp och andra kränkningar tillåts inte. Kommentarer som bara består av länkar tillåts normalt inte. Kommentarer som bryter mot reglerna kan komma att tas bort.